1 week voorbij - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu 1 week voorbij - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu

1 week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Augustus 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Zo, de eerste complete week in Lillehammer zit er op! En zo ook de introductie weken. Het leven en de prijzen hier beginnen al een beetje te wennen. Maar waar jullie natuurlijk benieuwd naar zijn is wat ik deze week allemaal heb gedaan, en dat ga ik jullie vertellen. Aan het begin van de week heb ik zelf Lillehammer een beetje onderzocht, het is niet extreem groot maar het ziet er leuk uit.

Op woensdag startte de introductieweek met allemaal activiteiten die de buddies voor ons hebben bedacht. Zo werd het begin van het schooljaar geopend met een ceremonie waar de schooldirecteur en de burgemeester een praatje hielden, maar het grootste gedeelte was in het Noors dus hadden de internationale studenten er niet zoveel aan. Verder was er nog wel een leuk optreden van het schoolkoor, waar je ook nog lid van kan worden. Toen de openingsceremonie klaar was begon de "treasure hunt" door de stad, dit waren opdrachten die je met je groep moest uitvoeren, maar door de hoeveelheid mensen (de introductieweek was ook voor alle Noorse 1e jaarsstudenten) duurde het erg lang en zijn we niet overal aan toe gekomen, maar we hadden wel de beste menselijke piramide gemaakt!

De volgende dag was er een "guided tour" bij het openluchtmuseum Maihaugen, dit is een soort Archeon, je ziet er namelijk allemaal huizen die van een bepaalde periode afstemmen en dan steeds meer richting het nu. Dit was wel leuk om te zien. Daarna was er een Pre party bij de buddies thuis, waar we elkaar beter konden leren kennen. Dit was ook erg gezellig. Op vrijdag was er een markt georganiseerd waar je kennis kon maken met de verschillende studentengroepen die er op school zijn, en als je wil kan je lid worden van deze groepen, zo was er bijvoorbeeld een gaming groep, een outdoor groep, een sport groep, een toerisme groep en nog anderen. Ik weet nog niet bij welke groep ik me ga aansluiten dus ik ga er nog even over nadenken. In de avond werd er een kroegentocht georganiseerd, dus ik heb nu elke kroeg en club in Lillehammer gezien. Alleen wordt er weinig tot niets gedronken in de kroegen want dit is namelijk veel te duur, en daar zijn de pre party's dan weer voor.

Zaterdag was een rustige dag, ik ben met een groepje meiden nog een keer naar het centrum geweest en zijn we naar een tweede hands winkel geweest om even te kijken, maar er waren niet echt dingen die de moeite waard waren. En als laatste op het programma een "leuke" wandeltocht, deze zou voor iedereen toegankelijk zijn en niet langer dan 90 min in beslag nemen. Maar.. deze tocht was lastiger en veel langer dan verwacht want we gingen alleen maar omhoog op smalle bospaadjes en toen we uiteindelijk de top hadden bereikt waren we al 2 uur verder en toen moesten we ook nog weer naar beneden! Maar goed ik heb nog wel 2 eekhoorns gezien en het uitzicht was erg mooi, en de terug weg was minder erg dan gedacht. Door al dat gewandel heb ik al wel 4 dagen achter elkaar ruim het stappendoel van me telefoon gehaald, dus dat is dan wel weer goed voor de lijn denk ik ;)

Ik heb maandag nog een dagje vrij en daarna beginnen dan toch echt mijn lessen, dus ben benieuwd hoe die gaan verlopen en of het een beetje bij te houden is. Verder zal ik wat foto's bijvoegen omdat ik die bij het vorige verhaal vergeten was.

Tot de volgende keer weer! :)

  • 23 Augustus 2016 - 20:50

    Milou:

    Hoi tes,
    wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat!
    en dat je het uiteraard zo naar je zin heb.
    En wat een mooie foto's.
    gelukkig dat je nog 2 eekhoorns gezien hebt tijdens de wandeling hihi

    zet hem op topper!

    tot je volgende verhaal

    groetjes milou

  • 23 Augustus 2016 - 21:34

    Joke Verbruggen:

    Hi Tessa, ik ga je volgen! Leuk verslag en foto,s.
    Ik wens je een hele mooie tijd daar.
    Groetjes Joke.

  • 23 Augustus 2016 - 21:39

    Trudy:

    Hoi Tess,

    Ik heb je blog gevonden hoor!! Leuk om te lezen.

    Groetjes mama

  • 23 Augustus 2016 - 22:45

    Siem:

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat daar.
    En goed hoor om dat stappendoel te halen. Ga vooral door met genieten van alles daar.
    Groetjes Siem.

  • 24 Augustus 2016 - 08:35

    Bon:

    Hoi tes en buuf wat leuk om te kunnen lezen wat jij allemaal meemaakt daar! Top

  • 24 Augustus 2016 - 08:44

    Tante Ag:

    Hoi Tessa ,wat een belevenis en wat een hoop indrukken doe je op ,geniet er van .Leuk om zo op de hoogte te blijven ,groetjes uit j'dorp.

  • 24 Augustus 2016 - 13:59

    Inge:

    Tess,

    Super leuk je blog, ik heb hem gelezen en ik hou het bij,
    Als ik weer thuis ben, dan Skype we even, super leuk die 2 ekoorns,
    Wat leuk zeg die pre party's !! Praat wel makkelijker dan in de kroeg!

  • 25 Augustus 2016 - 02:49

    Jopie Van Der Zwet :

    Lieve Tessa. Wat maak je mooie verslagen van je reis ik moet glimlachen als ik je verslagen lees. Ze zijn zeker niet saai ik geniet ervan ik wens je een top tijd toe in Noorwegen en ik weet bijna zeker dat jou dat gaat lukken heel veel liefs Jopie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2016

Bijna naar huis!

14 November 2016

Curlen, Tromsø, en bezoek ;)

31 Oktober 2016

Update!

03 Oktober 2016

Raften en Oslo

15 September 2016

Alles z'n gangetje
Tessa

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 72001

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: