Besseggen "wandeling" - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu Besseggen "wandeling" - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu

Besseggen "wandeling"

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 September 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Hoi allemaal,

Het gaat hier in Lillehammer nog steeds goed! En de lessen kan ik goed volgen. Binnenkort begint de Noorse cursus dus ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Het weer in Lillehammer is over het algemeen goed, maar je kan er nooit echt vanuit gaan dat het de hele dag 1 weertype is, dus je kan bijna nooit zonder jas van huis.

Op vrijdag 2 september stond er een wandeling met de internationale studenten op het programma. Dit was de Besseggen wandeling in Jotunheimen, deze wandeling loop je op een berg en is 17km lang en de top is 1743 meter hoog. Je doet gemiddeld 5-8 uur over deze trip. Wij vertrokken vanuit Lillehammer om 6.00 uur en kwamen aan om 9.15 en om 10.15 vertrok de boot die ons naar het beginpunt van de wandeling bracht, dit was ongeveer 20 min. Toen begon de wandeltocht, meteen omhoog maar dit was goed te doen omdat er een duidelijk pad lag dat je kon volgen. Daarna had je een groot gedeelte dat vrijwel recht was dus dat was prima, zelfs leuk om te wandelen en mooie uitzichten dus ik dacht hoe erg kan het worden?

Nou heel erg dus! Je komt op een gegeven moment bij een stuk berg en daar loopt geen pad, ik heb een foto gemaakt van de verte en daarop lijkt het alsof er een duidelijk pad loopt maar dat is absoluut niet waar. Je moest letterlijk je weg naar boven klimmen en ik vond het echt zo eng! Het is zo hoog en je zit natuurlijk nergens aan vast. Gelukkig kwam ik een Nederlands stel tegen die me hebben geholpen met de klim, zonder hun had ik het denk ik echt niet meer verder gedurfd en heb de hele klim niet meer achterom gekeken. De top van de berg leek ook maar niet dichterbij te komen en steeds als je dacht dat je er bijna was, kwam er nog een stuk achteraan. Maar uiteindelijk zijn we gelukkig toch nog bij de top gekomen, maar het uitzicht daar was niet eens de moeite waard want er was teveel bewolking. De afdaling was een stuk makkelijk al zaten er hier en daar nog een paar lastige stukjes waar je goed moest opletten waar je, je voeten plaatste. Ik was zo blij toen ik bij het eindpunt van de wandeling aankwam! Ik heb er in totaal 8.5 uur over gedaan en wil het echt nooit meer doen. Maar goed we zijn om 22.00 uur allemaal weer veilig thuis gekomen.

Deze ochtend doet alles pijn, en zitten mijn benen onder de schrammen en blauwe plekken. Dus de rest van de dag ga ik lekker bijkomen en chillen. Ik hoop dat mijn volgende verhaal iets minder spannend is, maar ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes voor iedereen!

  • 03 September 2016 - 17:21

    Kim:

    haha! ik snap dat je het eng vond! maar, je hebt het wel gedaan. mag je hartstikke trots op zijn. (denk inderdaad ook dat je het nooit meer gaat doen haha)

    wel hele mooie foto's hoor, jij bent er misschien al aan gewend, maar ik vind de foto's wel de moeite waard dat je daar een heel spannende wandeling voor hebt gemaakt :D

  • 03 September 2016 - 19:24

    Trudy Pijnacker:

    Hoi Tess,

    Woh wat een avontuur!! Maar zoals jouw zuster zegt: je hebt het toch maar gedaan en wij genieten weer van jouw leuke verhalen. En je vergeet het nooit meer!! xx

  • 09 September 2016 - 10:56

    Annemiek:

    Hoi Tessa,

    Leuk om te lezen, je verslag. Het was weer spannend! Toch goed van je om door te zetten.

    En wat een uitzichten, geweldig. Noorwegen is prachtig!
    Groetjes Annemiek

  • 14 September 2016 - 12:27

    Tante Ag:

    Heb alleen het verslag van je wandeling,de andere kan ik niet krijgen maar volgens mij is het nog steeds genieten. (Doe vast iets verkeerd)liefs en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2016

Bijna naar huis!

14 November 2016

Curlen, Tromsø, en bezoek ;)

31 Oktober 2016

Update!

03 Oktober 2016

Raften en Oslo

15 September 2016

Alles z'n gangetje
Tessa

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 72019

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: