Alles z'n gangetje - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu Alles z'n gangetje - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu

Alles z'n gangetje

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Hei! (Noors voor Hallo)

Jeg heter Tessa og jeg kommer fra breezand. Jeg gÅr pÅ Norskkurs. Dit is wat we aan het leren zijn tijdens de Noorse les. Er staat: Ik heet Tessa en ik kom uit Breezand. Ik ga naar een Noorse cursus. Het is leuk om Noors te leren. Sommige woorden zijn wel een beetje vreemd maar het is niet heel erg moeilijk, je moet het alleen wel even leren ;) De leraar is wel heel aardig maar hij raakt soms wel een beetje in de war door zichzelf, maar dat hoort gewoon bij leraren denk ik :p

Ik heb gehoord dat het in Nederland tropisch weer is dat is hier helaas niet zo, het is wel gewoon goed weer met af en toe het zonnetje maar niet echt korte broeken weer. En de dagen beginnen al korter te worden dus het is te merken dat de herfst eraan komt.

In de afgelopen tijd heb ik ook mijn verblijfsvergunning geregeld, deze heb je namelijk nodig als je langer dan 3 maanden in Noorwegen bent en hiervoor moest ik naar het politiebureau. Dus ik moest een paar documenten afgeven en binnen een kwartier was alles geregeld en kan ik hier gewoon legaal tot december blijven.

Verder had ik ook mijn eerste meeting met de toerismeclub waar ik lid van ben geworden en we hebben gezellig wat gedronken in de kroeg en tafelvoetbal gespeeld. En natuurlijk weer nieuwe mensen ontmoet, wat ook erg leuk was.

Ook zijn we wezen kijken bij de kampioenschappen skispringen, bij de beroemde skischans van Lillehammer, het was wel leuk om te zien maar het miste een beetje sfeer omdat er nog helemaal geen sneeuw ligt, dus ze landen op het gras en dat is wel een beetje vreemd, maar er komen nog andere kampioenschappen in december en als het goed is ligt er dan wel sneeuw, dus ben benieuwd.

Deze week was ik verantwoordelijk voor het schoonhouden van de keuken. Op dinsdag en donderdag komen ze de keuken controleren en als je het goed gedaan heb krijg je 2 smiley’s op de lijst. Als je het niet goed heb gedaan moet je 400 NOK per uur betalen, want dan maken zij het voor je schoon, maar ik heb mijn 2 smiley’s gehaald dus niets aan de hand.

In mijn vrije tijd ben ik lekker aan het sporten, lezen, wandelen en natuurlijk af en toe aan het studeren ;) Volgende week ga ik een weekend raften met de toerismeclub dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. En binnenkort komen Mama, Kim en Inge naar Oslo en dan blijven we daar het hele weekend. Dus in elk geval genoeg leuke dingen om naar uit te kijken.

En ik vind het erg leuk om te zien dat mijn blog zoveel gelezen wordt en dat er leuke reacties geplaatst worden, dat maakt het extra leuk om het bij te houden.

Ha det! (doei)

Groetjes Tessa

  • 15 September 2016 - 21:58

    Trudy :

    Hoi Tess,

    Wat een leuk verhaal weer! Wij zitten naar Ajax te kijken. Ze hebben net gelijk gemaakt!
    Ook ik kijk er naar uit om naar Oslo te komen. Ik heb bij de kapper gehoord dat het een hele mooie stad is. Verder geen reden

  • 16 September 2016 - 17:39

    Inge:

    Hee tess!!

    Super leuk je Noorse stukje!!
    En ook fijn dat je legaal in het land zit! Haha
    Ik heb super veel zin in het weekend Oslo!
    Het is best raar inmiddels dat je er niet bij bent in Nederland!

    Ik zie je over 2 weken !!
    ❤️

  • 18 September 2016 - 22:57

    Hans:

    Hey Tessa,
    Fijn om af en toe wat van je te lezen. Vanuit Thirsk en Haltwhistle in Engeland 3 weken geleden lukte dat best. Echter vanuit Pollinkhove en Bouillon in Belgie vorige week lukte dat niet best. Ze hebben daar heel traag internet. Deze pagina stopte na 18 minuten met verder laden. Er was alleen nog maar de achtergrond zichtbaar. Maar nu vanuit Keulen (D) lukt het weer wel. Aan de plaatsen kun je wel zien dat ik de toerist uithang en jij toerisme-clublid. Veel plezier en ik wacht al tot je volgende stukje.
    groet Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2016

Bijna naar huis!

14 November 2016

Curlen, Tromsø, en bezoek ;)

31 Oktober 2016

Update!

03 Oktober 2016

Raften en Oslo

15 September 2016

Alles z'n gangetje
Tessa

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 71995

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: