Curlen, Tromsø, en bezoek ;) - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu Curlen, Tromsø, en bezoek ;) - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu

Curlen, Tromsø, en bezoek ;)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 November 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Hallo allemaal!

Eindelijk sneeuw! Het is hier echt een winter wonderland geworden, lekker veel sneeuw, maar dat betekent ook dat de weg op veel plaatsen nogal ijzig is geworden. Deze weersomstandigheden vragen natuurlijk om goede schoenen dus die heb ik maar meteen even gekocht! Ik heb nu echte snowboots met inklapbare spikes voor meer grip, en dat is hier geen overbodige luxe! Want je moet toch een beetje uitkijken met al dat ijs, want ik wil in de laatste paar weken geen gebroken lichaamsdelen!

Maar goed, ik had beloofd dat ik over alle ervaringen zou vertellen, dus zal ik maar bij het begin beginnen! En dat was het curlen! Had ik dat even onderschat!! Ik heb het weleens op tv gezien en dat ziet er niet echt moeilijk uit, dus kon het nooit moeilijk zijn ;) maar dat had ik dus mis. En dus viel ik natuurlijk meteen toen ik het ging proberen, maar later ging het wat beter. En om nog even terug te komen op de vraag van opa, ik moest ook met de bezem, maar die hoefden we vaak niet eens te gebruiken omdat onze stenen niet zo vaak de overkant haalden ;p Al ging het later wel beter! Het was erg leuk om te doen en om het een keer te proberen, maar ik ga toch liever iets doen dat niet op het ijs gespeeld wordt!

En dan natuurlijk mijn trip naar Tromsø in het noorden. Het was 2 uur reizen met het vliegtuig vanaf Oslo. De rest van de dag hebben we wat boodschappen gedaan en lekker netflix gekeken en beetje gerelaxt. Na het eten gingen we kijken of we het noorderlicht konden zien en daarvoor gingen we naar het beste uitkijkpunt van de stad, en die staat natuurlijk op een berg. Dus moesten we met de lift omhoog. Maar we hebben wel het noorderlicht daar gezien dus dat was erg speciaal! En even later weer naar beneden en naar bed, want samen met een ander meisje ging ik de volgende dag een walvis safari doen. Dus warm nadat we hadden ontbeten en warme kleren hadden gingen we op weg naar de ontmoetingsplek waar we werden opgehaald door de organisatie. Eerst gingen we naar een oude visserij waar we nog een extra warm pak aankregen en daarna snel naar de RIB boten. Na een tijdje gevaren te hebben kregen we de eerste orka's in het zicht. Aan het begin waren ze alleen ver weg, maar later waren vrij dichtbij en er was ook nog een jonkie bij! Stiekem wel een klein beetje teleurgesteld dat ik niet zo'n grote walvis heb gezien, maar dit was ook zeker een heel bijzondere ervaring dus ik mag niet klagen ;) Op zondag zijn we nog naar het Polaria museum geweest, dit is een museum over Antartica het was niet zo groot maar het was wel leuk. Maar het was zeker een leuk weekend met hele leuke ervaringen!

En een paar dagen kwamen papa en joyce op bezoek. Met een gehuurde auto gingen we vrijdag een tochtje maken. Even een "stukje" op de berg rijden, maar we hadden meer gereden dan we hadden verwacht want de terug weg bleek toch een stukkie langer, met de nodige obstakels :P maar dat leverde wel weer mooie plaatjes van de besneeuwde omgeving op! Op zaterdag zijn we even bij de skischans wezen kijken en in de sneeuw gewandeld. En ook nog even gezwommen in het zwembad van het hotel, dus ook dat was erg leuk en nog lekker uit eten geweest. De volgende dag eerst even ontbeten en ook nog even gezwommen. En gelukkig ook nog even de tijd van het vliegtuig gecheckt, want die bleek eerder terug te vliegen dan gedacht dus moesten ze iets eerder vertrekken dan gepland :P Ik vond het leuk dat ze op bezoek zijn geweest en nu heb ik ook weer even een voorraadje van tomatensoep, knakworsten en appelstroop!

Zo zagen de afgelopen 2 weken er weer uit, en aankomende tijd staan er ook alweer allerlei verschillende dingen op de planning, dus ik hoef me nog even niet te vervelen! En ik ben ook al een beetje bezig om me voor te bereiden op de komende examens dus zat te doen!

Heel veel groetjes weer aan iedereen, en tot de volgende keer! ;)

  • 14 November 2016 - 20:47

    Inge:

    Leuk tess!!

    Het aftellen is begonnen!! Nog 5 weken en dan ben je weer lekker thuis!!
    Super leuk om je ervaring te lezen!!
    En wat curlen betreft, alles wat er simpel uit ziet is erg moeilijk!!

    Super mooi je wonder winterland! Echt jaloers makend! Prachtig!

  • 14 November 2016 - 20:49

    Trudy:

    Leuk weer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 December 2016

Bijna naar huis!

14 November 2016

Curlen, Tromsø, en bezoek ;)

31 Oktober 2016

Update!

03 Oktober 2016

Raften en Oslo

15 September 2016

Alles z'n gangetje
Tessa

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 71986

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: