Raften en Oslo - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu Raften en Oslo - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Verbruggen - WaarBenJij.nu

Raften en Oslo

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Oktober 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Hoi allemaal!

De tijd gaat best wel hard, want het is alweer oktober! Vanochtend lag er zelfs al ijs op de auto's en het gras dus het wordt nu echt fris buiten. Het is wel fris maar gelukkig nog wel een zonnetje erbij dat scheelt toch altijd nog wat.

2 weken geleden ging ik met de toerismeclub op rafting trip! We gingen donderdag aan het eind van de middag met de auto naar een soort bed & breakfast waar we verbleven tijdens de trip. Bij aankomst gingen we onze tas uitpakken en daarna gingen we lekker lasagne eten. Na het eten even lekker bij het kampvuur gezeten en naar bed. De volgende dag hadden we lekker ontbeten en na het ontbijt kregen we instructies over onze raft uitrusting. Toen iedereen in een wetsuit gehesen was gingen we in de bus op weg naar de rivier. Daar kregen we nog meer instructies over het raften en moesten we even oefenen op het droge. Toen iedereen klaar was gingen we het water op!! De eerste paar minuten vond ik het wel erg spannend, maar later viel het weer mee. Gewoon naar de instructeur luisteren dan kan er eigenlijk weinig gebeuren. Het ene deel van de rivier was wat rustiger en het andere deel was juist weer wilder. Ik vond het echt heel leuk om te doen! Toen het raften klaar was gingen we weer terug naar ons verblijf en na een douche en een grote kom soep was iedereen weer lekker warm. Daarna hebben we een spel gedaan waarbij we in teams allerlei opdrachten moesten doen, dat was ook heel grappig! En als avondeten lekker gebarbecued. Ook de tweede avond zaten we lekker bij het kampvuur en dat was heel gezellig. De volgende dag gingen we na het ontbijt weer richting Lillehammer. Het was echt een hele leuke trip met leuke mensen.

Afgelopen weekend kwamen Mama, Kim en Inge naar Oslo. We hadden daar een hostel geboekt en verbleven daar het hele weekend. Nadat ze aan waren gekomen eerst even lekker iets gegeten en daarna het hostel opgezocht. De volgende ochtend lekker ontbeten bij de Subway en vanaf daar gingen we naar een park met allemaal standbeelden, het was een heel mooi park. Vanaf daar gingen we naar het vikingsschipmuseum dat ligt op een soort eiland dus om daar te komen moesten we een klein stukje met de ferry. Het was een leuk museum met oude vikingsschepen en voorwerpen uit de vikingtijd. Daarna gingen we naar het Noorse volksmuseum maar dat was een beetje mislukt omdat het museum om 3 uur dicht ging en wij waren er om 14.45, maar dat was niet zo heel erg. Toen we weer aan vaste wal waren gingen we langzaam op zoek naar een eettentje en vonden een pizzaria. We hebben daar heerlijk gegeten! En na het eten nog even geshopt in een heel groot winkelcentrum en even later weer op weg naar het hostel.

De volgende dag begon onze dag weer met een ontbijt maar deze keer bij het Espresso House, dit was heel erg lekker. Na het ontbijt gingen we op weg naar het reptielenhuis, maar onderweg kwamen we het Royal Palace tegen dus hebben we daar ook nog even gekeken en gingen we op de foto met de wacht ;) Uiteindelijk kwamen we bij het reptielenhuis en tijdens het kopen van ons kaartje zei de vrouw achter de kassa, dat je boven een slang kon vasthouden en dat wilden we wel dus gingen we snel naar boven. Kim en ik hadden de python vastgehouden, dat was echt super tof! De rest van het reptielenhuis was ook heel cool. Na het reptielenhuis was iedereen een beetje uitgedroogd omdat het daar erg warm was, dus gingen we even iets drinken. Na het drinken gingen we naar de Kathedraal van Oslo en hebben we nog even in de stad gewandeld, toen op weg naar de voedselhallen waar we lekker gegeten en rondgekeken hebben. In de avond hebben we gezellig een spelletje gespeeld. De laatste dag gingen we weer ontbijten bij de Espresso House en gingen langzaam weer op weg naar de luchthaven.

Het was een heel leuk weekend! Ik kijk ook alweer uit naar het volgende bezoek van Papa en Joyce. En natuurlijk mijn trip naar het koude noorden, ben erg benieuwd wat ik daar allemaal zal zien. Jullie horen het wel weer!

Veel groetjes aan iedereen!!

• 04 Oktober 2016 - 22:08

Hans:

Het enthousiasme is uit je verhaal te lezen. Hoop nieuwe ervaringen. Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Groet Hans

• 05 Oktober 2016 - 12:40

Kim:

Oh ik lees het nu pas! Was het helemaal vergeten. Leuk verhaal en Oslo was echt heel leuk inderdaad!

Eigenlijk was het nog te kort om alles te doen en te zien. Gelukkig heb jij wat langer de tijd voor al die coole dingen.

See ya!

• 05 Oktober 2016 - 12:42

Kim:

Btw: super leuke foto's :D

• 06 Oktober 2016 - 18:25

Trudy:

Tess, ik denk dat je moet stoppen met je opleiding en schrijver moet worden!

• 16 Oktober 2016 - 12:55

Inge:

Leuk om te lezen tess!!
    Ik moet even een inhaal slag maken!

Ik denk dat je moeder gelijk hebt, wordt schrijfster! Maar ik zou wel je opleiding afmaken!